Na czym polega „starość XXI wieku”? Prezes Instytutu Łukasiewicza dla Onet.pl

14 listopada 2012 w Aktualności

Seniorzy stają się coraz ważniejszą grupą konsumentów. Zachęcamy do lektury tekstu o odpowiedzi biznesu na nowe wyzwania wynikające ze zmian demograficznych. – Ten, kto wyciągnie wnioski ze zmieniającej się sytuacji demograficznej, odniesie ogromny sukces biznesowy – mówi Maciej Zdziarski, prezes Instytutu Łukasiewicza i redaktor naczelny portalu StarsiRodzice.pl dla Onet.pl.

Na potrzeby i oczekiwania seniorów reagują kolejne branże: starsi klienci są doceniani m.in. przez biura podróży czy siłownie, które przygotowują atrakcyjne systemy zniżek. Supermarkety dostosowują swoją architekturę do możliwości seniorów, tak by bez przeszkód mogli robić zakupy. A sklepy internetowe z satysfakcją zauważają, że rośnie liczba starszych klientów, którzy wolą zamówić ciężkie produkty prosto do domu.

Seniorzy coraz śmielej korzystają z ofert przygotowanych specjalnie o nich, co ma związek z coraz większą aktywnością tej grupy osób. – Starość XXI wieku nie polega na spędzaniu czasu w bujanym fotelu i oglądaniu telewizji – przekonuje Maciej Zdziarski.

Cały tekst na Onet.pl można znaleźć tutaj.